Over ons


Breda Promotions is opgericht in 1992 en met een team van ondertussen 20 medewerkers zorgen we voor 10fte’s. Onze kernwaarden zijn: vooruitstrevend, innovatief, deskundig, humorvol en loyaal. Wij zijn bedenkers van concepten voor stadsvernieuwing.


Sociale cohesie creëren we samen

Breda Promotions ken je natuurlijk van de superleuke stadswandelingen, bedrijfsexcursies en andere uitjes die we organiseren en dat blijven we doen met alle liefde en plezier. Maar er is meer; zoals placemaking en community building.

Ik zie, ik zie …

Door de jaren heen is ons netwerk ontzettend gegroeid. Het is onze kracht geworden om organisaties, overheden, bedrijven en bewoners bij elkaar te brengen. Dat doen we in bestaande gebouwen en gebieden, die een nieuwe bestemming nodig hebben. Zo brengen we placemaking en communitybuilding bij elkaar: we laten mensen zich echt thuis voelen.

 “Ik ben een rasechte Bredase en ken de stad door en door. Dan is het heel gaaf dat wij kunnen helpen als organisaties verbindingsmogelijkheden zoeken met inwoners, bedrijven en andere geïnteresseerden. Samen creëren we sociale cohesie.” Barbara Putters, directeur van Breda Promotions

Het klopt helemaal!

In het jaar 2017 is Breda Promotions benaderd voor de herontwikkeling van de Gasthuisvelden. “We zijn gevraagd als verbinder in het ontwikkelteam om het voormalig belastingkantoor, nu De Teruggave, te verbouwen tot tijdelijke huisvesting voor bedrijven en voor een nieuwe publieke functie. Wij zagen allerlei mogelijkheden en samen met de gemeente Breda hebben we ervoor gezorgd dat men, wanneer je nu binnenstapt, ziet dat het helemaal klopt.”

Wederkerigheid

Wáár zit ‘m het in? “Door samen met een gemeente, omwoners en vooroplopers iets te bedenken, dat past in deze tijd en bij het gebied. De Teruggave leent zich perfect voor dagelijkse bedrijvigheid. Maar hoe krijg je de loop erin? Dan zorg je voor placemaking en community building, zodat er altijd iets te doen is.” De Teruggave, de naam zegt het al, is ook een opdracht tot wederkerigheid: gebruikers van het pand geven iets terug aan de community in de vorm van workshops, activiteiten of evenementen. Het mag van alles zijn, als het elkaar maar versterkt.

En nu?

Voor Barbara stopt de opdracht niet zodra het gebouw is heropend. Integendeel. “Placemaking en community building lukt alleen wanneer je gastvrij bent én blijft. Daarom blijven we allerlei sociale en vernieuwende activiteiten initiëren voor omwonenden, gebruikers en andere partners. Kortom ‘social management’ als stap drie, na placemaking en community building. Uiteindelijk werken deze drie componenten samen, interactief en permanent”.

Ze kijkt altijd verder. Letterlijk: “Ik ben blij dat ook de mbo-opleiding ‘De Rooi Pannen’ zich vestigt op één van de terreinen van de Gasthuisvelden. Dat brengt zo nog meer schwung. Daar doen we het voor!”

 


Waar treft u ons nog meer?

Zowel zakelijk als privé hecht ons team waarde aan projecten waar maatschappelijke en sociale aandacht wenselijk en noodzakelijk is. Zo zijn wij ook betrokken bij:

  • Stichting Cultuurbehoud Breda
  • Hip Ambacht
  • Roparun Nederland
  • Industrieel erfgoed
  • Stichting Aithra, ondernemende vrouwen
  • Werkgroep de Faam
  • IVN
  • William van der Zanden
  • Steunfonds Antoniuskerk
  • WNF regioteam West Brabant

Neem contact met ons op voor meer informatie.

Foto: Else Loof Fotografie